Pressmeddelande: Swim Systems växlar upp

Swim Systems Scandinavia AB har vuxit, flyttat in i nytt större kontor, fått ny ägarstruktur och står nu starkt rustade för en spännande framtid som heltäckande aktör i den skandinaviska badbranschen.

Bolaget ägs nu av två av simhallsbranschens dominanter:

IC Control Media & Sport AB  – marknadsledare i Sverige för tidtagning och system för bl a grafikstyrning inom såväl simning som friidrott. IC Control Media & Sport marknadsför och säljer bl a Swiss Timings världsledande produkter.

Variopool – holländsk marknadsledare över hela världen när det gäller höj- och sänkbara bottnar och mellanväggar för bassänger.

Bo Hultén, Swim Systems grundare och eldsjäl, växlar ned men kvarstår som Senior Advisor och inspiratör åt den nya ledningen.

Annika Gardell, säljansvarig, och Erik Berglund, VD, leder Swim Systems in i framtiden med stor tillförsikt.

“Tillsammans med Variopool och deras produktportfölj ser vi att vi verkligen kan göra skillnad i form av smartare, säkrare och mer attraktiva simhallar”, säger Erik Berglund, VD för Swim Systems.

Tillsammans med Annika Gardell och övrig personal på Swim Systems Scandinavia kommer han att arbeta inte bara med de traditionella produkterna som simhallsutrustning, tidtagning och displayer. Även vattenrutschbanor och annat angränsande kommer att göra Swim Systems till ett företag att räkna med som heltäckande i badbranschen.

”Det har varit spännande att tillsammans med bo Hultén utveckla Swim Systems Scandinavia till vad vi är idag. Vi vill fortsätta att arbeta hårt för att ge våra kunder inte bara de bästa produkterna utan även de mest insiktsfulla beslutsunderlagen för alla som vill åstadkomma något bra inom vårt område. Vi ser fram emot att dela med oss av vår samlade kunskap” säger Annika och Erik tillsammans.

Swim Systems är också glada att meddela att en ny hemsida har lanserats – www.SwimSystems.se. Där avspeglas vårt breddade verksamhetsområde och där finns förstås information om nya produkter. Också fortsättningsvis kommer hemsidan att förmedla viktig kunskap och information skriven av Bo Hultén.

Bo Hultén sammanfattar: ”Nya starka ägare, nytt kontor i Bromma, Stockholm, och massor med kunskap om och kring produkter för simning och simhallar. Framtiden ser ljus ut!”

Kontakt: Erik Berglund, +46(0) 812056041
Kontakt: Annika Gardell, +46(0) 812056047